Khamis, 24 Julai 2008

Kek lapis Sutera Ungu

Ini cubaan kedua. Pertama dulu anak ngap habis walau tak siap pun. 'Sutera Ungu' dari pandangan Nasr. Sebab dia kata, sutera kan warna putih. kalau Lapis Sutera aje,dia bayangkan kek tu warna putih.Betul juga.... jadi saya letak Kek Lapis Sutera Ungu sebab dia berwarna ungu. Idea sutera , tak ingat blog sapa, kek lapis sutera dia warna ungu.

Mula-mula malu nak letak gambar di sini sebab tak lawa dan tak menepati peraturan Lapis Sarawak. tapi nak letak jugaklah. Semangat naik nak cuba Lapis sarawak ke Roll Lapis ke ialah dari lawatan en Roslan. terima kasih en Roslan. Berjaya buat yang baik nanti saya beritahu en Roslan.

Cuba tengok lapisan atas dan bawah dia. Saya silap perkiraan.Cikgu dah ajar betul-betul , tak ikut, tak ingat. Tak pe lain kali cuba lagi.

Cerita sebenarnya ialah saya silap teknik sikit aje. Bukan salah cikgu Nomie ajar tapi saya tak terpikir langsung sebab dah laaaaaama sangat belajar tp tak buat ulangkaji. Padan muka saya kan. Tak pa. Belajar dari kesilapan sendiri sebenarnya bagus. Respon anak - Nasr- mestilah sedap aje. Saya sakat dia. Beberapa kali saya tanya dia ' dik, sedap tak?' 'Sedaaaap' . Masa buat ni saya puasa, jadi tak dapat makan betul-betul, saya beri rasa sikit aje. dia punyalah tak sabar nak makan. Buka puasa aje dia tanya'bila nak Lapis sutera ungu ni. Adik tak sabar nak makan ni'.

Ni lah bagus nya anak saya yang bungsu, suka puji mak dia. mak dia pun suka bila anak puji. He he he
Dan tak lupa, adikku yang telah membantu akak dari jauuuuuh.

Tiada ulasan: