Isnin, 28 Julai 2008

Kek cokelat lembap dengan hiasan bunga cokelat






Kek ini saya buat untuk dihadiah kepada kawan saya yang datang dari Sungai Petani Kedah. Dah lama tak jumpa sejak dia pindah ke sana. Dia datang sebab anak lelaki dia kahwin dengan orang Temerloh.
Tak tau apa nak beri, jadi adik saya di KL cadangkan buat kek cokelat. Bukan nak promosi kat dia tapi itu yang sesuai kot. Nak tau berat kek ni berapa? Llebih dua kilogram sebab penimbang digital saya tu maksimum hingga 2 kg aje, tapi bila kek ni naik, jadi error pulak.
Huh, susah sungguh nak deco kek ni, hampir putus asa saya. Mula nak beri pada Hari Sabtu 26.7.2008, tapi tak dapat siap. Bunga tak jadi jadi. Hari Ahad, saya pulun buat sambil bertanya sifu di Pekan(terima kasih Zati). Hasilnya memang tak memuaskan, rasa tak nak bagi aje, tapi sapa nak makan nanti.
Maka petang Ahad sebelum mereka bertolak balik kami pun turun ke Kg Lipat Kajang hantar kek sambil nak berbual-bual, lama tak jumpa. Bila dapat kek kawan saya ni kata, " ala apa tak tulis Happy Birthday, hari ni birthday saya"(lebih kurang gitula). Apa nak buat surprise namanya kannn. Lain sambut anniversary anak dan birtday nanti tempahlah kat kita.
Amacam sifu, bunga hamba ni, memang tak lawa kannn. Ngaku dululah sebelum orang kata"bolehlah". hi hi hi. Tak pe lepas ni ada orang order kek macam ni tapi versi kecil.

1 ulasan:

AMARUSZATI NOOR RAHIM berkata...

tahniah. jadi pulak tu. cuma susunan bunganya jauh-jauh. kalau dah jauh begitu, di antara kubtum bunganya kena selitkan daun yang besar, kak.