Jumaat, 18 Julai 2008

Black Forest Lagi!!!!!



Assalamualaikum semua. Dah lama tak up date blog saya ni. Tak tau nak tulis apa. Sebenarnya saya tunggu satu gambar kek birthday yang saya buatkan untuk anak kawan saya pada 5.7.2008 yang lepas. Saya tak sempat ambil gambar tu sendiri sebab siap deco dah tengah malam. Lepas tu esoknya tak de letrik pulak . Hantar awal pagi sebab sebab nak terus ke Maahad SAS Jengka (Hari Pelaporan Sekolah).

Gambar-gambar di atas adalah sebiji lagi kek black forest yang saya hantar hari ni ke SMT Puteri untuk Puan Hasni. SMT Puteri lagi.......... Ni je ke pelanggan saya? Tu lah saya saaaayang sangat kat kawan-kawan di Puteri. Ni lah sekolah saya , pusat saya berlatih memahirkan diri dengan kek. Dulu roti pun macam tu juga, pelanggan nya di Puteri aje. Tapi sekarang alhamdulillah dah berkembang sikit pasarannya. Saya berharap produk kek saya pun macam tu juga, akan berkembang ke tempat lain juga malah harapan saya lebih luas lagi. Terima kasih kawan-kawan di SMT Puteri.

Kali ni kek lain sikit rasa dia sebab filling dia saya tukar. Untuk Sha dulu saya hanya guna blueberry filling tapi yang ni saya guna dark sweet pitted cherries. Nilah baru black forest. Orang tengah belajar lah katakan, selalulah bertukar kepada yang lebih baik atau lebih tepat. Apa-apa pun terima kasih kepada semua sahabat yang banyak mengajar, memberi tunjuk ajar, menegur saya.

Nampak gayanya saya sedang ditarbiyyah untuk memahirkan diri menghasilkan satu produk baru saya iaitu kek black forest. Lepas ni saya akan tambah senarai produk saya. Yang 2 biji saya telah buat tu bersaiz kecil (6") saya RM25. Lepas ni saya modify sikit menjadi 7" dengan harga RM30. Ini adalah untuk menyelesaikan masalah adunan yang akan dibuat. Jika saiz kek kecil tu, baki adunan lebih dari separuh. Perubahan ini menyelesaikan sedikit masalah saya tentang kos pembuatan.

Hasni, jangan lupa hantar respon anda dan suami ye. Alahhh.... macam cikgu lah, beri markah pada anak muridnya yang sedang menjalani latihan atau ujian amali. Dan tidak lupa ucapan terima kasih akak pada Hasni sebab sudi order kek dari akak ye.

Tiada ulasan: