Jumaat, 11 Julai 2008

Black Forest


Ini Black Forest Untuk Sharifah Esah SMT Puteri Temerloh



Ini pulak black forest yang di buat lebihan adunan sebab Sha nak yang kecil sahaja. Jadi ada lebihan adunan.

Ini pulak cooking coklat saya buat sendiri sebagai hiasan. Ada cerita disebaliknya.

Pada 9.7.2008 cikgu Sharifah Esah ni sms saya minta saya buatkan black forect kecil untuk nya dan minta dihantar pada 11.7.2008.

Takut juga pada mulanya sebab tak pernah buat. Saya pun survey dulu kedai kek, harga dan rupa dia. Lepas tu telefon kawan, cikgu katering di SMT Puteri, Kang Ah Kiat. Tanya dia serba sedikit cara nak buat. Alhamdulillah kawan saya ni baiiik sangat, ajar habis dia pada saya. Terima kasih ye Kang Ah Kiat.

Malam tadi kek siap 90%. hanya tinggal hiasan kat atas. Biasanya orang bubuh ceri maracino atau biskut love letter. Fikir semula, nak buat sendiri lah hiasan coklat. Tapi buat-buat tak jadi. Dah 10 lebih dah ni. Badan dah letih sesangat sebab siangnya buat roti 1.5. kg dengan alatan yang paliiiiing minimum. Nak tidur sesangat nih.. Nasib baiklah Ustaz temankan sambil tolong lekatkan sticker pada aneka bun saya. Harap-harap esok dapat idea.

Lepas hantar anak ke sekolah pagi tadi, saya cairkan cooking cokelat, masukkan dalam piping beg dengan nozle no 5 kot. Lepas tu paipkan atas plastik corak seperti di atas. masukkan dalam peti sejuk hingga set. Alhamdulillah jadi walau tak secantik di kedai .

Terima kasih ye Sha kerana sudi menempah kek daripada akak walau pun akak ni tak pandai mana pun. Tahniah juga kerana berani mengambil risiko menempah kek mahal ni dengan akak. Dan harap-harap rasa kek ini tak mengecewakan Sha. Apa-apa pun akak berharap sangat komen daripada Sha agar dapat memperbaiki mana yang kurang dan mana yang silap. Dan jangan serik tempah kek dari akak ye Sha dan kawan-kawan SMT Puteri. Saya saaaaaayang semua cikgu di SMT Puteri.

Tiada ulasan: