Jumaat, 29 Ogos 2008

Edisi khas menyambut Ramadhan









Alhamdulillah semalam dapat menyiapkan 2 kg aneka bun untuk UiTM Jengka, anak-anak Muna dan Lina, juga 2 gerai di Temerloh. Lepas tu buat pula kek coklat edisi khas menyambut puasa untuk ustaz bawa ke UiTM.


Biasanya hari Jumaat bawa roti aje tapi semalam ada kawan ustaz request nak kek coklat.Jadi ustaz cadangkan buat lebih sikit dengan tulisan atas kek. Jadi saya buat 6 adunan dapat 18 biji kek. 2 biji buat slice sebab kawan Muna dan Lina tempah. Jadi baki 16 biji saya hias simple dengan tulisan yang tak berapa kemas juga drizle dan ditambah cip gula berbentuk bintang dan bulan sabit.


Tak yakin juga nak suruh ustaz bawa semua sebab banyak. Isnin baru ni juga dah bawa kek. Berapa kali tanya ustaz,"Bang, nak bawa semua ni ke?" ." Ya" Ustaz jawab dengan penuh yakin. Saya senyum aje walaupun masih takut-takut.


Sekejap tadi Ustaz SMS dalam pukul 9.03 am "Kek habis ................". (sebahagian saya censored ye) Saya tersenyum sambil mengucap syukur. Saya balas"alhamdulillah, tak cukup ye. kalau ada nak lagi, nuzul Quran ke nak raya ke boleh buat lagi ek"


Kalau sesiapa nak kek sebegini, saya jual dengan harga RM12. Tapi sebab edisi khas dan terhad saya jual dengan harga istimewa RM10. Ada yang nak tempah , jangan malu-malu, hubungi saya segera.


Oh ye, sambutan biskut semalam amat memberangsangkan terutama Famous Amos (butter). Alhamdulillah.




Tiada ulasan: