Sabtu, 25 Oktober 2008

Kek Oren dengan hiasan Whipping Cream

Kek ni, Wani kata untuk makan sekeluarga, jadi guna whipping cream, sesuailah sebab tak takut dengan perjalanan jauh. Tang nak memikir corak nk hias tu yang den lomah. Tak kreatif langsung. Sepanjang minggu saya melayari internet mencari idea.

Habis salut kek dengan whipping cream, lama saya berdiri tegak depan kek memikir apa corak hiasan nak saya letak kat situ. kalau boleh tak nak samaaaa aje kan.

Akhirnya jadilah seperti yang di bawah ni. Tak perasan pun sebenarnya ia seperti yang selalu orang India buat masa perayaan mereka. Agaknya sebab nak Deepavali kut. Masa snap gambar ni lah saya perasan. adussss..... macam mana ni....

Pas tu, cuba buat macam ni pulak. Isssh tak puas hati gak, simpanlah dulu, buat yang lain.


Malam sambung pulak maka jadilah seperti yang berbunga ditengah tu....(gambar bawah). Kek ni yang terakhir saya siapkan. Bunga dia, saya terpaksa buat dengan buttercream sebab whipping cream, anak dah habiskan.
Harap Wani dan keluarga puas hati ye......

Tiada ulasan: