Selasa, 10 Mac 2009

Rahsiakan resepi?

Tadi saya ke kedai bakeri membeli bahan. Ada seorang hamba Allah ni, tetiba tanya saya resepi donut yang lembut dan sedap.

Sedap ni terlalu subjektif. Lain orang lain citarasa sedap dia. Saya kata saya jarang buat. Dia tanya resepi. Saya kata saya tak berapa ingat. Terus dia kata tak baik rahsia ilmu.

Saya kata bukan saya kedekut ke nak rahsia ke tapi tak berapa ingat sebab jarang buat. Tapi kalau tanya resepi roti, anytime saya boleh beri.

Adussss.....tercalar sedikit hati ku petang ini.

Bukan apa, jika siapa yang kenal saya dia akan tahu yang saya ni tak kedekut resepi. Selagi saya ada, saya beri. Selagi saya boleh beri saya beri.

Mesti ada salah silap yang telah saya lakukan hingga Allah menghantar hamba Allah ni mengetuk hati saya.

4 ulasan:

Aimi berkata...

alahai kak... sapakah gerangan org itu... don't wori....saya kenal akak.. dan saya tau akak bukan org mcm tu.... sebab akak tersgtla baik dan suka berkongsi ilmu..lagipun berkongsi ilmu ni kan disukai Allah.... akak jgn sedih2 yaa...

ps: saya pun mcm akak gak..kalau jrg buat sesuatu resepi mmg nak kena refer semula.. unless ende tu kita buat hari2 kan...

Tanpa Nama berkata...

Tak sedeh kot cuma terkejut je sbb tetiba tanya tertiba kata gitu tetiba dia pergi. Apa yang penting Allah tahu dan kita tahu sapa diri kita kan. nak pikir apa orang kata, haiiii susah nak hidup kannnn
TQ Aimi

mamazieza berkata...

Rikha... lenkali jawab jerr.. kalau rahsia pun kenapa.. ada aku kisah.. hehehe...

biar laa rikha.. kekadang org gitu.. dia ingat kita mcm dia laa tu.. hehehe.. tp kalau ya pun.. jumpa kat kedai.. minta resipi.. agak2 laa jugak.... huhuhuhu

Unknown berkata...

salam.. kak kenal lagi ke saya
... alaa.. su yg tak berapa kenal akak ni pun tau akak taka kedekut... sbb bile su tnya akak teruss call su...
Walaupun sekampung, tak penah bjumpa ngn akak.... hehe

I follow...